fbpx

Ginecomastia vizează creșterea în volum a glandei mamare la bărbați, afecțiune ce poate apărea din cauza unor dezechilibrări hormonale sau, pur și simplu, datorită moștenirii genetice.

Această afecțiune este una extrem de serioasă și poate afecta atât încrederea în sine, cât și desfășurarea unor activități fizice normale. În acest caz, singura soluție de eliminare a problemei rămâne chirurgia estetică.

Ce este ginecomastia?

Ginecomastia se caracterizează prin exces de grăsime în zona pectorală, dezvoltare excesivă a țesutului mamar sau ca o combinație a celor două, putând fi prezentă la unul sau la ambii pectorali. Poate apărea la orice vârstă și poate fi cauzată de schimbări hormonale, factori ereditari sau obezitate. De asemenea, s-a observat o strânsă legătură între ginecomastie și consumul de droguri, alcool sau medicamente, ce conțin estrogen și steroizi.

Cum se realizează intervenția?

Ginecomastia se poate realiza prin lipoaspirație sau prin excizia glandei mamare. De asemenea, există și posibilitatea asocierii celor două tipuri de intervenții, aceasta fiind cea mai frecventă situație.

Intervenția durează maxim 1 oră și se poate face în anestezie locală uneori sau în sedare/anestezie generală, în funcție de anvergura operației.

Rezultatul este permanent în majoritatea cazurilor și este vizibil imediat, îmbunătățindu-se în lunile următoare. Durerile sunt minime și vor ceda la calmante obișnuite iar în câteva zile se pot relua activitățile obișnuite. Vindecarea e rapidă.

Majoritatea pacienților:

• nu necesită drenaj
  • în 4 ore se pot plimba, pot ridica mâinile, se pot îmbrăca și alimenta singuri
  • în 2 zile pot ieși la plimbare
  • în 4-6 zile pot conduce mașina

Recomandări post-operatorii:

• purtarea unui corset pentru 3-4 săptămâni
  • evitarea efortului fizic, sportului, ridicării de greutăți mai mari pentru minimum 6 săptămâni
  • evitarea căldurii pe zona operată pentru 3 luni